کد خبر 472527
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

دبیر کل کمیته ملی المپیک اعتقاد دارد بنا یکی از سرمایه‌های کشور بوده و حضور او تاثیر شگرفی در تیم ملی کشتی فرنگی خواهد داشت.

به گزارش مشرق، با توجه به پایان رسیدن مسابقات کشتی و والیبال و نتایجی که کسب شد گفت‌وگویی را با شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک انجام دادیم. متن گفت‌وگوی فارس را در زیر می‌خوانید:

* برخی اعتقاد دارند زنگ خطر در والیبال به صدا درآمده نظر شما در این باره چیست؟

اسم آن‌را زنگ خطر نمی‌گذارم. زنگ هشدار بوده است. حالا قرار است دوستان در فدراسیون بررسی کنند که چرا چنین افتی داشتیم. فدراسیون والیبال در این مدت موفقیت‌های خوبی داشته اما باخت‌ها غیر منتظره بود.

* با این نتایج برای کسب سهمیه المپیک نگران نیستید؟

این موضوع را به فال نیک می‌گیرم. والیبال اردیبهشت 95 در مسابقه‌ای به میزبانی ژاپن شرکت می‌کند که اگر بین تیم‌های آسیایی اول شود می‌تواند سهمیه بگیرد. من به این موضوع خوش بین هستم و امیدوارم که مشکلات هم حل شود.

* آقای داورزنی اعتقاد داشت بخشی از مشکلات ملی پوشان روحی روانی بوده است.

این موضوع باید بیشتر بررسی شود فکر می‌کنم یک بخشی از نتایجی که کسب شد مربوط به مسائل روانشناسی است و بخش دیگر به رابطه و عملکرد کادر فنی مربوط است. حالا باید بررسی جامع شود که ارتباط کادر با بازیکنان چطور بوده است؟ این موضوع بررسی شود که بازیکنان دچار بی انگیزگی و بی تفاوتی نشده باشند. در حالت کلی این یک اتفاق خوب است که قبل از المپیک رخ داده و می‌تواند تا المپیک حل شود.

* نظرتان در مورد نتایج کشتی چیست؟ انتظاری که داشتید برآورده شد؟

از دید کمیته ملی المپیک بخش زیادی از اهداف که کسب سهمیه بود فراهم شد. در آزاد 5 و در فرنگی 3 سهمیه گرفتیم که بعد از روسیه با 10 سهمیه ما و آذربایجان با 8 سهمیه در رتبه بعدی قرار گرفتیم. شاید اگر طلا می‌گرفتیم موضوع این قدر بحرانی به نظر نمی‌آمد برخی از ورزشکاران ما در لحظه آخر مدال طلا را از دست دادند.

* نقاط ضعف را در کجا دیدید؟

اظهار نظر کارشناسان را دیدم که می‌گفتند کشتی گیران ما حالت حمله‌ای دارند. این خوب است اما شاید نکات دفاعی کمتر روی آن‌ها کار شده باشد. وقتی کشتی گیری امتیاز می گیرد باید با تاکتیک دفاع هم آشنا شود. شاید خیلی از زیرگیری‌ها لازم نبوده باشد. به نظر می‌آمد کشتی گیران ما فنون حمله را تمرین کرده بودند. در صحبت‌های مفصل جوادی دیدم که می گفت کشتی آزاد و فرنگی فقط حمله نیست. داشتن استراتژی مهم است.

 

* در جلسه شورای فنی کشتی فرنگی از بنا دعوت شد.

بنا از سرمایه های بزرگ ماست که اگر بیاید اثر شگرفی بر تیم ملی فرنگی خواهد داشت. البته نباید زحمات مربیان فعلی را ندیده بگیریم و آن‌ها را مورد تهاجم قرار دهیم. اما ظرفیت‌ها متفاوت است و در حال حاضر کسی را مساوی بنا نمی‌بینم.

* کمیته ملی المپیک برای صحبت با بنا در خصوص سرمربیگری کشتی فرنگی صحبت‌هایی انجام می‌دهد؟

هم در والیبال و هم در کشتی کمیته‌های فنی در حال بررسی هستند و آن‌ها بالاترین مرجع به شمار می‌روند ما فقط رصد می‌کنیم. هر دو پیشکسوتان اهل نظر زیاد دارند و آن‌ها بررسی کنند کافی است.

* هنوز مشخص نشده است. تکلیف مسابقات غرب آسیا که قرار بود در کیش برگزار شود چه خواهد شد؟

هنوز مصوبه شورای المپیک آسیا به من نرسیده است اما چیزی که مشخص است این است که کمیته ملی المپیک دیگر در فعالیت‌های غرب آسیا نخواهد بود. ممکن است به صورت تک رشته‌ای فدراسیون‌ها در غرب آسیا فعالیت داشته باشند اما تغییر منطقه ‌آن‌ها هم زمان بر خواهد بود. برخی از فدراسیون‌ها مانند ووشو هم در غرب هستند و هم در مرکز بنابراین نیازی به تغییر منطقه ندارند. یا در تنیس روی میز که از 20 سال پیش به مرکز رفتیم.

* درباره تیم فوتبال امید هم به نظر می‌رسد هنوز مربیان به قراردادشان معترض هستند. جلسه‌ای با کفاشیان ندارید؟

در این مدت درگیر جلسه شورای المپیک آسیا بودیم. باید جلسه بگذاریم و رصد کنیم. البته جلسات به طور منظم با فدراسیو‌ن‌ها برگزار می‌شود اما فوتبال را باید ویژه برگزار کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس